Szukaj na tym blogu

wtorek, 17 grudnia 2013

BIEGANIE zimą...

Bieganie nie jest sportem sezonowym, więc możemy trenować również zimą, jednak należy przestrzegać wtedy kilku zasad, by sport ten był zdrowy i bezpieczny.


Oto kilka prostych patentów na przygotowanie się do jesienno-zimowych treningów:

1. Rozgrzewka
Rozgrzewkę wykonaj w domu, co pozwoli podwyższyć temperaturę ciała i mięśni jeszcze przed wyjściem, dzięki czemu nasz organizm uniknie szoku.

2. Ubiór
Ubierz się odpowiednio. Ubranie nie może być ani ciężkie ani grube więc należny stosować odpowiednią odzież termiczną, która zapewnia nie tylko komfort biegania, ale również nie krępuje ruchów oraz utrzymuje ciepłotę ciała. W zależności od pogody wybierz odpowiednią warstwę:

Warstwa 1 = Oddychalność (ciepłe dni)
Warstwa 2 = Izolacja (chłodne i zimne dni)
Warstwa 3 = Ochrona (deszczowe i wietrzne dni)

3. Odpowiednie obuwie
Noś buty do biegania, które są przystosowane do warunków pogodowych oraz nawierzchni. Powinny być stabilne, nieprzemakalne oraz o rozmiar większe, aby uniknąć uciskania, które może przyspieszać utratę ciepła.

4. Odpowiednie nawodnienie organizmu
Oddychanie zimnym powietrzem przyspiesza utratę płynów, tak więc powinniśmy zabrać ze sobą butelkę wody i pic ją małymi łyczkami, co pozwoli zapobiec odwodnieniu.  

5. Wdech i wydech
Aby ogrzać wdychane powietrze zanim dotrze do oskrzelików, należy wdychać powietrze nosem, a wydychać ustami. 

6. Zakończenie treningu
Aby spowolnić drastyczne ochłodzenie organizmu po zakończeniu biegania należy wykonać  ćwiczenia rozciągające oraz wzmacniające mięśnie. 


Powodzenia !

Prześlij komentarz