Szukaj na tym blogu

piątek, 23 stycznia 2015

Jak zrobić brzuch? Proste brzuszki to za mało!


              Jeżeli już pozbyłaś się tkani tłuszczowej z brzucha i jego okolic czyli tzw. ''oponki'' to dzisiejszy post jest idealny dla Ciebie! Dziś napisze o tym jak wyrobić mięśnie na brzuchu. Ostatnio modne stało się robienie tzw wyzwań 30 dniowych, czyli robienia jednego ćwiczenia poprzez zwiększanie stopniowo jego ilości przez określony czas. Ćwiczenie niby dobre, ale czy wyrzeźbią Nasz brzuch tak jakbyśmy tego chcieli? Jedno i to samo ćwiczenie powtarzane codziennie może się się Nam szybko znudzić, tak więc mało kto dotrwa do samego końca wyzwania..Tak jak przysiady bez ciężarów w dużych ilościach są bez sensu, tak i robienie zwykłych brzuszków nawet w setkach powtórzeń nie wyrzeźbią takiego brzucha, jak na zdjęciach poniżej:


Polecam zrobić 3-4 ćwiczenia po, plus minus 20 powtórzeń i powróżyć sekwencje od początku ok 3/5 razy. W ten sposób angażujemy wszystkie mięśnie brzucha - zarówno proste, jak i skośne.

Przykłady ćwiczeń:
  1. tradycyjne spięcia, czyli ''brzuszki'' (mięśnie proste brzucha)
  2. rowerek: łokieć do przeciwległego kolana (mięśnie skośne)
  3. unoszenie i opuszczanie obu nóg (dolne mięśnie brzucha)
  4. unoszenie nóg zgiętych w kolanach (dolne mięśnie brzucha)
  5. plank/deska (cały brzuch i nie tylko:))

Pamiętajcie, że aby mieć widoczne mięśnie brzucha, czyli tzw. ''kratkę'' trzeba:
  • mieć sporo mięśni na brzuchu
  • mieć mało wody w organizmie
  • mieć mało tłuszczu w organizmie

Jeżeli chcecie najpierw spalić tkankę tłuszczową, by później rzeźbić brzuch, pomogą wam w tym ćwiczenia interwałowe. Pomagają one znacznie szybciej spalić tłuszcz, niż ćwiczenia cardio, więcej w poniższym poście: 
HIIT czyli Trening Interwałowy

Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co konkretnie zrobić by spalić 1 kg tłuszczu, zapraszam po rozpiskę treningową i przykładowy jadłospis tutaj: 
Jak szybko spalić 1 kg tłuszczu? Rozpiska treningowa + jadłospis

Powodzenia !




Prześlij komentarz