Szukaj na tym blogu

środa, 20 maja 2015

Hantle vs.Kettlebells - co wybrać?

Czy ktoś z Was zastanawiał się kiedyś, czym tak naprawdę różnią się od siebie Hantle i Kettlebells skoro są one po prostu ciężarami używanymi podczas ćwiczeń?
Poniższy artykuł ma na celu przedstawić różnice obu przyrządów, opisać ich cechy oraz doradzić Wam, który z przyrządów powinniście wybrać.


HANTLE
Mają wiele zastosowań, ponieważ można nimi wykonywać wiele ćwiczeń, zarówno tych, które izolują konkretną grupę mięśni (np. prostowanie przedramion=rzeźba i budowa tricepsa) jak i całych grup mięśniowych (np. wykroki=praca nad dolnymi partiami ciała). Ich dużą zaletą, jest nieograniczony tor ruchu oraz różne odmiany hantli (żeliwne, piaskowe, stalowe).

Jeżeli dopiero zaczynasz ćwiczyć i będziesz wykonywać tylko proste ruchy, wracasz do formy po porodzie czy dłuższej przerwie lub chcesz wzmocnić poszczególne grupy mięśniowe poprzez ich izolacje WYBIERZ HANTLE!



KETTLEBELLS
W ostatnim czasie popularne odważniki kulowe są promowane jako przybór do bezpiecznego treningu. Jednak ćwiczenia z Kettlebells są trudne i wymagają od Nas skupienia się na wszystkich detalach techniki podczas wykonywania serii powtórzeń. Umieszczony w środku kuli środek ciężkości, wymuszają na Nas dodatkowy wysiłek podczas ćwiczeń, angażując przy tym mięśnie o których istnieniu mogliście nawet nie wiedzieć.

Jeżeli planujesz do swojego treningu wprowadzić elementy treningu interwałowego, poprawić formę, skracając przy tym do minimum czas ćwiczeń czy może wysmuklić swoje ciało, to koniecznie WYBIERZ KATTLEBELLS!


CECHY CIĘŻARKÓW
Rozmiar i wielkość:
Hantel zajmuje więcej miejsca niż kettlebell, która jest bardziej zwarta i nie sprawia problemów w ćwiczeniach typu Swing, przez co nie trzeba stać w na tyle szerokiej pozycji, by nie uderzyć hantlem w kolano.

Kształt:
Kattlebell posiada wygodniejszy uchwyt a przy wykonywaniu ćwiczeń odległość między ciałem a ciężarem jest mniejsza w porównaniu do hantli, gdzie ryzyko zranienia okolic ramienia podczas obniżania hantli wzrasta.

Trening:
Jeżeli Wasze treningi są nastawione na stabilizację, to warto wybrać Kattelbell, który skupia środek ciężkości w centrum kuli.Jeżeli zależy Wam na przyroście masy mięśniowej, poprzez  ćwiczenie poszczególnych grupy mięśni, warto wybrać hantel lub sztangę. Natomiast, jeżeli Twoim celem jest angażowanie do pracy kilka grup mięśni, warto sięgnąć po Kattlebells.

JAKI CIĘŻAR BĘDZIE ODPOWIEDNI DLA CIEBIE?
Damskie hantle ważą od 0,5 - 5 kg. Które będą odpowiednie dla Ciebie?
W sklepie czy na siłowni wykonaj jedną serie ćwiczeń (8-12 powtórzeń) na ramiona - podczas ostatnich powtórzeń powinnaś poczuć trudność w ich wykonywaniu. Takie obciążenie będzie odpowiednie dla Ciebie na początek!
UWAGA! Z upływem czasu należy zwiększyć ciężar, ponieważ mięśnie się szybko przyzwyczajają do obciążenia.

Oba przyrządy mają swoje wady jak i zalety oraz nadają się zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Ostatnio wróciła moda na Kattlebells i jest go wszędzie pełno..
Tak jak nie których ćwiczeń nie da się wykonać zwykłą hantlem, podobnie Kattlebell nie zastąpi tradycyjnych ćwiczeń typu martwy ciąg czy wyciskanie. W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników poleca się zastosować kombinacje obydwóch przyrządów. Tak więc jego wybór zależy od tego, jaki macie cel treningowy!
Prześlij komentarz