Szukaj na tym blogu

piątek, 24 lipca 2015

Zdrowe przekąski do 100 kcal!

Na pewno często zdarza wam się podjadać między głównymi posiłkami... niezbyt zdrowe przekąski!
Każdemu z Nas się to zdarza, szczególnie jeżeli pracujemy i nie zawsze mamy możliwość zaplanowania swoich posiłków lub przygotowania pudełeczek z żywnością do pracy. 
Może na początku wyjaśnię czym jest przekąska. 

Przekąska jest rodzajem posiłku, który nie jest traktowany jak danie główne, ale jako pożywienie, które zaspokaja mały głód pomiędzy posiłkami głównymi (śniadaniem, obiadem, kolacją). Do najpopularniejszych i najbardziej niezdrowych przekąsek możemy zaliczyć chipsy, słone paluszki, popcorn, batony czy wędliny i sery (kabanosy, koreczki serowe). Najczęściej sięgamy po nie w towarzystwie, przy alkoholu czy w kinie, gdy w łatwy sposób zapominamy się. Ze względu na niezdrowy charakter tych przekąsek, zalecane jest zastępowanie ich zdrowszymi zamiennikami, takimi jak owoce, warzywa, orzechy, płatki zbożowe czy własnej roboty zdrowe ciasteczka owsiane lub kefiry czy jogurty naturalne. 






















Często kaloryczność tych przekąsek może wynosić tyle co główny posiłek i często to własnie przekąski doprowadzają do tego, że przekraczamy ilość kalorii, które powinniśmy dziennie spożywać, aby dostarczyć swojemu organizmowi niezbędną do podstawowego funkcjonowania ilość zapotrzebowania kalorycznego. Jak uniknąć tej pułapki? Może po prostu wydrukuj sobie poniższa listę zdrowych przekąsek lub spisz te produkty, które lubisz najbardziej.

Oto lista produktów, których kaloryczność wynosi do 100 kcal, które są smaczne i sycą na długi czas.
Specjalnie dla Was podzieliłam produkty na główne kategorie. Większość z Was pewnie spożywa po 2 przekąski dziennie, jeżeli trzyma się planu pięciu posiłków dziennie, tak więc najkorzystniej będzie spożywać owoc jako pierwszą przekąskę, a drugą niech będzie warzywo lub białko. 

Poniżej lista:

I. OWOCE (do 100 kcal)
  1. Mandarynki - 3 sztuki
  2. Morele suszone - 4 sztuki
  3. Świeży ananas - ok. 200 g
  4. Kiwi - 2 sztuki
  5. Banan - 1 średnia sztuka
  6. Jabłko - 1 większa sztuka
  7. Borówki - 1 szklanka (ok. 200 g)
  8. Śliwki - 3 średnie sztuki
  9. Truskawki - ok 250 g
  10. Grejpfrut - 1 sztuka
  11. Borówki amerykańskie - 3 garście
  12. Winogrono zielone - 2 garście
  13. Maliny - 3 szklanki

II. WARZYWA (do 100 kcal)

  1. Papryka czerwona - 2 średnie sztuki
  2. Brokuły gotowane na parze - 250 g
  3. Marchew surowa - 5 średnich sztuk
  4. Fasolka szparagowa gotowana na parze - 250 g
  5. Sałatka z pomidorów i dymki - po 2 sztuki
  6. Kalafior gotowany - 400 g
  7. Pomidorki koktajlowe - aż 33 sztuki!
  8. Kapusta kiszona - aż 4 szklanki!
  9. Kolba kukurydzy bez dodatków - 1 sztuka
  10. Marchew z hummusem - 2 sztuki marchwi, 40 g hummusu
  11. Zupa pomidorowa z warzywami - 200 ml
  12. Mały pieczony ziemniak w mundurku z sosem czosnkowym własnej roboty (bez majonezu) - 200 g

III. BIAŁKO (do 100 kcal)
  1. Serek wiejski light - 1 sztuka
  2. Mały jogurt naturalny - ok 125 g
  3. Jajko gotowane - 1 sztuka
  4. Serek homogenizowany waniliowy - ok. 120 g
  5. Wędlina drobiowa posmarowana serkiem śmietankowym - ok. 3 plasterków

Prześlij komentarz