Szukaj na tym blogu

sobota, 30 kwietnia 2016

Jak przestać jeść słodycze?

Słodycze to nałóg, który zaraz po alkoholu i papierosach jest trzecim środkiem uzależniającym co do ilości i szybkości. Nie da się ukryć, że ich smak  kusi i nęci, więc ciężko sobie wyobrazić dzień bez ulubionych przysmaków, jednak każdy z Nas wie, że słodycze nie mają korzystnego wpływu  na zdrowie, jak i figurę. Co więc zrobić, żeby nie jeść słodyczy? Jak poskromić apetyt na słodkości? Jest na to kilka sposobów..


1. Wyeliminuj słodzone napoje 
Na pierwszy ogień idą najbardziej oczywiste słodzone napoje gazowane typu cola, pepsi jak i  mrożone herbaty i różnego rodzaju soki czy nektary owocowe. Zastąp je wodą, woda z cytryną, wyciskanymi sokami ze świeżych owoców, a latem woda z dodatkiem lody, plastrów cytrusów i mięty.

2. Wykreśl z menu słodycze
Niestety należy zrezygnować również z kupnych batoników, ciasta, tortów, ciasteczek – nawet tych zbożowych czy pełnoziarnistych, które są promowane jako fit i zdrowe przekąski. Nie wykreślaj ich z menu wszystkich naraz by organizm nie zaznał szoku jeżeli dostarczałaś je regularnie, zacznij od tych słodyczy, które lubisz najbardziej, a potem stopniowo dodawaj do nich kolejne.

3. Zastąp słodycze owocami 
Jeśli skręca Cię z ochoty na coś słodkiego, sięgaj po owoce (najlepiej w pierwszej połowie dnia).
Na przekąski wybieraj warzywa (np. z dipami, żeby urozmaicić smak) lub orzechy, a sporadycznie suszone owoce.

4. Zredukuj węglowodany proste
Po słodyczach nadchodzi czas zmniejszenia ilości prostych węglowodanów, które na organizm działają podobnie jak cukier. Na początku zrezygnuj z białego pieczywa, dmuchanych bułeczek, makaronu czy innych pszennych wyrobów. Zastąp je pełnoziarnistymi odpowiednikami, a z czasem może w ogóle zamień na inne potrawy (np. makaron możesz zrobić z cukinii).

5. Trzymaj się celu, ale bądź realistką
Dobrze wiem, że czasem człowiek po prostu musi zjeść coś słodkiego (na takie chwile najlepiej sama przygotuj domowe słodkości – wtedy będziesz mieć wpływ na ich skład).

Podejmij wyzwanie od maja,
Powodzenia!
Prześlij komentarz