Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 26 grudnia 2016

Szybki poświąteczny detoks. Jak oczyścić organizm po świątecznym obżarstwie?

Witajcie po Świętach! 

Pierogi, bigosik, rybka, sałatka, serniczek, makowiec? Jeden wielki miszmasz przez ostatnie 3 dni lądował w Naszym żołądku, który teraz pracuje na największych obrotach, by spalić te pyszności..
Zapewne większość z Was, jak nie wszystkie, czują się ociężale i ciężko. Dziewczyny, do Sylwestra zostało 5 dni, trzeba wrócić do stanu przedświątecznego, więc spinamy poślady i do dzieła. Jeżeli chcemy wrócić w ekspresowym tempie do formy, która pozwoli Nam poczuć się lekko w sylwestrowej kreacji.


Co pozwoli Nam zrobić ekspresowy detoks?

1. Woda


Choć zimą nie smakuje tak jak latem, to wracamy do proporcji 1,5-2,5 l dziennie. Rano najlepiej wypić szklankę przegotowanej, ciepłej wody z cytryną, która pobudzi metabolizm i doda Nam energii. W ciągu dnia regularnie popijamy wodę butelkową lub przegotowaną, pilnując by Nasza szklanka była zawsze pełna.


2. Dieta


Resztki po Świętach rozdaj rodzinie,  wrzuć do zamrażarki lub zostaw pozostałym domownikom, a sama wróć do starego trybu. Jedz 5 małych, regularnych porcji co 3/ 4 godziny, aby zmniejszać stopniowo swój żołądek, zmniejszając codziennie porcje od ¼ do ½ tego co jadłaś w Święta. Białe pieczywo i produkty pszenne zastąp pełnoziarnistymi, najlepiej ograniczając węglowodany do minimum! Mała bułeczka lub kromka żytniego pieczywa dziennie na śniadanie w zupełności wystarcz, a porcja (50 g) kaszy, ryżu czy pełnoziarnistego makaronu to wystarczająca ilość węglowodanów. Pozostałe posiłki niech będą bogate w białko i warzywa, z przewagą tego drugiego w dwóch ostatnich posiłkach dnia.

Poniżej przedstawiam przykładową dietę:

ŚNIADANIE: bułka/kromka żytniego pieczywa z szynką z indyka lub kurczaka (minimum 70 % mięsa) + kolorowe warzywa (ogórek/pomidor/rzodkiewka) lub z serkiem wiejskim/ grani, albo gotowanym jajkiem = ok. 400/ 250/ 300 kcal.

II ŚNIADANIE: mix świeżych owoców z 50 g jogurtu naturalnego/ banan + 50 g płatków owsianych/ banan + 50 g kefiru w formie koktajlu = ok. 350/ 300/ 150 kcal.

OBIAD: 50 g węglowodanów (kasza jęczmienna/ gryczana/ jaglana/ orkiszowa/ ryż brązowy/ makaron pełnoziarnisty) + 100 g białka (kurczak/ indyk smażony na oleju kokosowym/ ryba na parze/ gotowane klopsiki z mięsa chudego z szynki) + 150 g warzyw (fasolka szparagowa/ brokuły/ kalafior lub inna mieszanka) = ok. 400 – 500 kcal.

 PODWIECZOREK: banan + 50 g płatków owsianych / 50 g kefiru w formie koktajlu/ owsianka (50 g.) z suszonymi owocami/ mała sałatka grecka lub Caprese  = ok. 300/ 150/ 350/ 400 kcal.

 KOLACJA: serek wiejski z wkrojonymi warzywami/ omlet z 2 jaj/ porcja warzyw (150 g) + jajko sadzone lub opcjonalnie: ryba/ pierś z kurczaka lub indyka; smażone na oleju kokosowym = ok. 250/ 300 kcal.

3. Ćwiczenia



Podejmij wyzwanie już dziś i oczyść swój organizm regularnymi ćwiczeniami, skoro od nowego roku i tak planowałaś zacząć ćwiczyć, prawda!? Jeżeli do tej pory ćwiczyłaś, warto zmienić repertuar, ponieważ organizm przyzwyczaja się bardzo szybko do ćwiczeń, więc co 2-3 tygodnie należy wprowadzić zmianę, która ponownie pobudzi metabolizm. Łącz Cardio, HIIT, czyli trening interwałowy z ćwiczeniami siłowymi. 

 4. Naturalne detoksykanty


Buraki, zawierają mnóstwo cennych przeciwutleniaczy, które są odpowiedzialne za regenerację wątrobyprzyspieszają przemianę materii, hamują apetyt, likwidują zgagę/kaca, obniżają ciśnienie krwi i wzmacniają odporność. Warto dodawać je do koktajli i soków warzywnych oraz sałatek.
 Musztarda, również przyspiesza metabolizm i podkręca przemianę materii o 25 % już w ciągu kilku godzin od spożycia! Dodawaj ją do sałatek lub na kanapkę z wędliną. Na rynku dostępna jest wersja bez cukru – musztarda Dijon.
Herbata z hibiskusa pomaga pozbyć się nadmiaru zatrzymanej przez sól wody. Wszystko dzięki flawonoidom, które przeciwdziałają wzdęciom i wpływają na utrzymanie prawidłowej równowagi wody i elektrolitów. Już po siedmiu dniach regularnego picia tego naparu, zauważysz, że Twój brzuch jest mniej wzdęty, napuchnięty i płaski.

5. Pij koktajle

Chociaż jedne posiłek powinnaś zastąpić zdrowym koktajlem, który będzie zastrzykiem witamin i energii dla organizmu.  Kombinację ze szpinakiem, selerem naciowym, pietruszką czy jarmużem pomogą oczyścić organizm. Aby złagodzić smak, dodaj słodki owoc, taki jak banan, kiwi czy brzoskwinia.


Zdaję sobie sprawę, że pięć dni to za mało by oczyścić całkowicie organizm z toksyn, ale gwarantuje Ci, że w sylwestra poczujecie się lżej. Potraktujcie te dni jako fazę wstępną, a zdrowe nawyki kontynuujcie na co dzień, co pozwoli Wam czuć się Fit i wyglądać tak już zawsze.
Pamiętajcie, że Sylwester to nie świąteczne obżarstwo, więc postawcie tej nocy na zdrowe i lekkostrawne przekąski, jeżeli chcecie utrzymać dotychczasowe efekty detoxu ...choć nadmiar kalorii na pewno zgubicie na parkiecie J


Trzymam mocno kciuki za Siebie i za Was ! :)